Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 27 november 2009

2009 års julkalender heter "Superhjältejul" och verkar vara en i mängden vad gäller de senaste årens helt värdelösa julkalendrar!
Frågan är när det kommer komma en riktig julkalender igen som inte är supertöntig och utan julstämning?!
Uttrycket det var bättre förr verkar hålla i sig även i detta fall. Enligt en av sveriges sämsta tidningar någonsin, Metro, läste jag lite kort vad den handlade om för alla er som är nyfikna och inte er som skiter i vilket.

Det är i alla fall superhjälterna Supersnälla Silversara och Stålhenrik från barnprogrammet med samma namn som har blivit gamla. De bor på pensionärsplaneten julstjärnan (vilket i alla fall verkar skapa lite justäming trots att namnet är oerhört ofyndigt!).
Då kommer barnbarnen Nova och Vega på besök och paret berättar för dem om gamla hjältedåd, där en berättelse om superskurken Gjerta (hjärta, vilekt inte låter speciellt coolt för en skurk enligt min mening!) växer fram. En skurk som dessutom ologiskt nog vill ta bort alla barns skratt från jorden. Mycket intressant att skriva en historia om detta och sända den inför flera miljoner människor. Bra fantasi!

Stålhenrik är klumpig och feg, medan Silversara är snäll och bejakande, vilket får detta till en helt utmärkt och intressant givande kombination, eller inte.

Superhjältejul är för övrigt den 50:e julkalendern som sänds i SVT:s historia. Jag personligen vet mycket väl att jag inte tillhör målgruppen för denna julkalender eller förmodligen inte någon annan heller, men många julkalendrar de senaste åren har varit under all kritik enligt min mening. Framförallt för att de inte har någon julstäming och för att de är överdrivet töntiga, där inte ens barn tycker de är bra om man frågar dem och läser arga insändare i tidningar från deras föräldrar.

Ska anordna en omröstning om denna julkalender när första avsnittet sänds fram till och med nummer 24 där ni kan säga vad just ni tycker! Återstår att se hur den är. Själv ska jag kolla på minst ett avsnitt i alla fall, precis som jag gjort tidigare, så får vi se om det är värt att kolla på alla eller i alla fall, de flesta... Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter