Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 10 februari 2013
Ja så äre! Dock måste jag börja med att tillägga direkt att detta inlägg förmodligen inte går att generalisera på världens befolkning, eller ens på Sveriges. Däremot är det en rubrik som jag tror ska locka till sig läsare, vilket är tanken med alla mina rubriksättningar.

Nu till poängen. Jag är ensamstående, eller snarare ensamboende och singel. Jag har börjat att fotografera en del av de rätter jag gör, vilka läggs upp på instagram/facebook/twitter regelbundet. Varför detta då? Jo, av dessa enkla anledningar:

*Tipsa mina vänner om vad de kan käka till lunch eller fredagskvällen t.ex.
*Tvinga mig själv (som ensamboende singel) att laga nyttig, frsäch och god mat samt lägga upp denna på ett aptitligt sätt.
*Det är roligt att fotografera och justera fotografier (även om det bara är instagram-mallar) så är det kul med lite pyssel.
*Visa omvärlden och framför allt mig själv att jag faktiskt kan laga mat
*Självklart för bekräftelse, att få beröm och att andra tycker det ser gott ut och vill smaka osv. Låter divigt kanske, men nej, får man beröm (enligt trial and error) så tycker man det är roligt, man ökar självförtroendet och man vill utmana sig själv till nästa måltid. Man lägger ner mer energi på att äta med ögat, med rätt belysning etc, än att skiva tre gurkskivor på en köpt pizza. Man ställer sig och gör en fräsch medelhavssallad med fetaost och oliver på en måndag förmiddag. Ni förstår poängen. Man stimuleras att fortsätta och utvecklas genom att få positiv respons och tips av vänner.

Med detta inlägg vill jag alltså tipsa ensamstående, ensamboende och singlar att fotografera maten, duka fint, och äta mer med ögat för att stimulera och utveckla eran matlagningskonst och intresse av nyttig, fräsch och framför allt nya recept. Jag tycker att det funkar bra för mig! Det blir precis som att man plötsligt slipper äta ensam, då man faktiskt serverar hela facebook det jag har lagat, även om de inte smakar på det, så äter vi tillsammans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter