Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 12 juli 2012
Tog mig friheten att gå upp redan runt 6-tiden imorse, då jag kände mig oerhört mycket piggare och dessutom rastlös, än vad man egentligen borde en ledig dag vid den tiden. Börjar morgonen med lite frukost och val av film från familjens konto på den magnifika betal-tjänsten ViaPlay. Lotten föll tillslut på filmen "Cornelis" som handlar om den samme, alltså Cornelis Vreeswijk.

Filmen, som sedermera verkar vara mer eller mera en självbiografi, var mycket intressant och avslöjade mycket om ett liv jag inte visste mycket om. Man har ju hört en del om missbruk, kvinnor och skulder när det gäller honom, förutom den gigantiska låt-skatt som han faktiskt ändå producerat. På något sätt får jag en känsla av hur lätt det är/kan vara att som känd/igenkänd/välkänd/världsskänd musiker att hamna i träsket av alkohol, droger och det ökade suget efter bekräftelse, kärlek och bekvämligheter. Fick en känsla själv att om jag någonsin skulle bli miljonär eller i alla fall få en större inkomst än meddel-Svensson att verkligen tänka mig för, för att inte hamna där. Även om det inte är meningen att hamna i en sådan situation så tror jag att det är lättare att komma dit än man tror och sedan dessvärre, även svårare att ta sig ur den.

Skulle rekommendera er läsare att se denna film, som får betyget 3,5.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter