Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 27 maj 2011
För några veckor sedan påbörjade jag ett blogginlägg som baserades på Jamie Oliver's svamp-låda, där man odlar egna skogschampinjoner direkt i sitt eget kök. Det gick inte speciellt fort att få ett nämnvärt resultat, varför det ansågs vara måttligt ointressant att göra långa blogginlägg varje dag om något som knappt går framåt. Personligen är jag generellt sett rätt dålig på att ha hand om allt som har att göra med växer. Det skulle snart visa sig att detta även gällde svampen. Visst ser det lovande ut på en del av bilderna, men faktum är att det var mycket svårt att hålla alla svamparna vid liv. Vanligtvis dog de flesta och istället var det bara några enstaka som fortsatte växa, precis som om dem tog över allt vatten själva, och blev riktigt stora dessutom! Får nog ändå säga att detta var ett nerköp, eftersom jag själv uppenbarligen inte kunde hantera den så bra som jag trodde. Oavsett mängden svampar kan jag dock ändå garantera att dem var jävligt goda och att det var skoj så länge det varade. En rolig uppfinning som passar bäst för dem som har gröna fingrar och älskar växtriket.
Här kommer en kort resumé med bilder från några dagar som visar lite hur det såg ut.


(Del 1 i berättelsen om "svampjakten" finns här).








Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också odla svamp! Var köpte du kitet?

På blomsterhallen, eller om det hette blomsterlandet, i Trollhättan.

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter