Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 7 januari 2011
Jag har vid ett par tillfällen repat lite med ett lokalt metal-band som heter Ravaged här i Trollhättan. Ett band som jag för första och enda gången hörde i samband med att jag, då basist i Trigger, spelade i musikslaget 2009. Då slog vi dem och tog oss till finalen, som vi sedan kom delad 2:a i men fick samma priser som 1:an för att vi var så jävla grymma! Helt ärligt så var det vad juryn sa, så det är inget divigt påstående från mig själv.

Hur som helst så var min personliga uppfattning var av deras scenframträdande att det var ett jäkligt bra band som röjde som fan med duktiga musiker. Om jag inte minns helt fel så tänkte jag faktiskt att jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara basist i deras band, men som sagt var så hade jag ju Trigger, numera Mental Chains, som jag då stortrivdes att spela med.

Strax efter det fick jag dock rätt plötsligt, och för min del även rätt oväntat, sparken från bandet. Nu vid jul 2010 fick jag höra av mina forna bandmedlemmar att basisten just hade slutat i Ravaged och att de sökte en ny. Jag gick in på deras hemsida och presenterade mig som basist från Trigger i musikslaget osv. Detta för att på något sett ge en vink om vem jag är, eftersom vi deltagit i samma tävling och att de kanske då värderat mig som basist, scenpersonlighet och musiker. Man vet ju aldrig vad folk tänker om en på scen...

Hur som helst var det i alla fall några i bandet som mindes mig och jag fick komma och provspela. Vi körde nog tre-fyra låtar och sedan ville de att jag skulle vara med i bandet för att jag var "den enda basisten de haft som kan spela bas". Vi repade dock klart den kvällen och sedan ytterligare ett tillfälle. Detta andra tillfälle var igår, och sedan dess har jag varit medlem i bandet.

Min roll är som sagt var basist såklart, men har även planer på att kunna bidra med lite texter och musik så länge dessa uppskattas av resten av bandet, samt bidra med lite körsång. Texter är ju som sagt var en viktig del i mitt musikaliska skapande.

Just för tillfället ska vi spela in en ny demo som ska stå klar innan sommaren och då är tanken att vi ska göra en liten turné med olika spelningar. Har skapat en egen flik överst i huvudmenyn på bloggen där det går att läsa mer om Ravaged och hitta länkar till olika hemsidor och liknande. Även hemsidan till våran egen lokala hårdrocksfestival "Knorrfest" som vi är arrangörer till. Sedan är det möjligt att kolla på lite klipp här i den vänstra menyn en bit ner från youtube.

Detta var allt för nu. Hörs senare när det uppkommer något nytt rörande bandet. Rock on!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter