Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 27 december 2010
Såg en länk i en statusuppdatering på Facebook tillhörande sångaren i bandet Ravaged som jag för närvarande provspelar med. Detta blogginlägg baseras på den och är ännu ett försök att bevisa för omvärlden hur inaktuell jag anser att bibeln är på 2000-talet. Hur citat i bibeln jämförs med verkligheten och får varenda Svensson att framstå som en sjuk jävla idiot.

Personligen tror jag som sagt var varken på bibeln, Gud eller något liknande, även om jag respekterar dem som anser det vara nödvändigt för att klara vardagen så länge det inte går till överdrift eller är till skada för andra.

Jag tycker det är bättre att tro på sig själv, eftersom den fria viljan ändå oftast är avgörande för vad som ska hända och hur framtiden blir. Hur man väljer att se på saker. Vad man prioriterar att göra före något annat. Vilka val man gör, och så vidare...

Däremot skulle jag kunna säga att jag i så fall "tror på" exempelvis naturen. På logiska saker som händer och som helt och hållet baseras på naturens krafter. Kan säkert komma fler, men dem bygger inte på en enda Gud eller på en bibel eller något i den stilen.

Detta inlägget är som sagt var baserat på hur bibeln ser på några vanligt förekommande dilemman i dagens samhälle och som därmed även bryter mot de flesta regler och normer som finns. Har inte läst bibeln så speciellt noga på egen hand ännu, utan låter kärnan i detta inlägg vara den bifogade bilden och hemsidan.
Vad säger du själv efter att ha läst det som står i bilden?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter