Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 15 mars 2010

Den 19 juni ska dessa två personer "äntligen" gifta sig. Jag skriver äntligen för att de har varit ihop ett tag redan, om man säger så, och inte för att jag gått och längtat efter denna dag i flera år. Deras bröllop intresserar mig inte.
Eftersom vårt statsskick är monarki blir ett kronprinsessbröllop per definition något av en slags statsangelägenhet, då det handlar om landest blivande statschef och den person hon ingår äktenskap med. Detta kommer även naturligtvis att fortsätta uppmärksammas i public service, eftesom det därmed blir en stor händelse för Sverige, och därför är det bra att det uppmärksammas, men med motta.
Hur stor denna satsning bör vara kan diskuteras. Vad tycker du??

Ska detta jämföras med det stundande rikstagsvalet i höst, faller det 34 sändningstimmar på brölloppet medan valet omfattar 100 timmar. Enligt Svenska Dagbladet kommer bröllopet att ge inkomster på uppemot 2,5 miljarder kronor genom försäljning av bröllopsrelaterade souvernirprodukter och annat, vilket motsvarar 0,08% av BNP.

Jag kan erkänna att jag inte läst speciellt mycket om detta spektakel, eller om kungafamiljen i stort, eftersom det inte intresserar mig ett endaste dugg. Kungafamiljen har lika litet inflytande på mig som Gud. Jag tror på naturen och på mig själv. För det första för att det inte finns någon Gud och för det andra, om det är någon som ska förändra något är det oftast forfarande upp till mig själv att göra något åt det.

Jag tycker inte att vi, svenska folket, ska betala deras bröllop! De borde väl ha tillräckligt med pengar för att kunna betala det själva?! Helt ärligt. Vad har de gjort för att förtjäna den lyx de lever i? Inte något. Jag menar, fotbollsproffs, politiker och läkare till exempel har ju arbetat sig uppåt för att få sin inkomst, även om många människor i stort är fruktansvärt överbetalda, och därmed även underbetalda.

Kungafamiljen får däremot sin ekonomi att gå runt för att de alla har samma efternamn och ingår i en släkt. Hade någon bestämt att mina föräldrar skulle varit kungliga, hade jag själv haft det lika gott ställt som dem, med en hel arbetande nation som ser till att jag överlever vardagen, utan att ha förtjänat det ett dugg från början. Jag hade inte ens behövt "arbeta". Det enda jag behöver bry mig om är att se anständig ut, uppföra mig som folk, åka runt i världen och representera Sverige samt dyka upp lite titt som tätt vid andra trevliga evenemang.

Så varför ska jag betala erat bröllop när jag har fullt upp med att skaffa mig en egen vettig framtid och överleva med de tarvliga undersköterske- och sjuksköterskelönerna, som jag får efter tre år på högskola med ansvar över andra människors liv och hälsa?! Betala bröllopet själva tack! Hur mycket utgifter kan en "kungafamilj" ha egentligen? Ni har ju pengar så att ni klarar er ändå. När vi ändå är igång, så varför inte avskaffa hela kungafamiljen? Det var längesedan Sverige hade ett verkligt behov av en konung. Posted by Picasa

1 kommentarer:

Totte sa...

A propos Gud, som ju inte finns, rekommenderas varmt "Illusionen om Gud" av Richard Dawkins. En bok som förändrr ditt li!

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter