Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
tisdag 9 februari 2010

Samtidigt som alla blir äldre blir vetenskapen och tekniken bättre, i alla fall när det gäller många områden. Dock inte när det gäller Sony Ericssons mobiltelefoner. De blir visserligen modernare och snyggare men samtidigt så fungerar de inte lika bra som de klassiska Nokia-telefonerna till exempel. Frågan är vad som är bäst egentligen?

Mina två senaste Sony Ericssonmodeller har varit under all kritik däremot. Min förra telefon, W902, fungerade inte alls som någon kund ville, vilket ledde till att den till och med slutade att tillverkas på grund av detta. Min egen telefon gick sönder efter tre månader första gången och efter 11 månader hade den gått sönder 4 gånger sammanlagt och dessutom hade ett par hörlurar som jag fick också blivit utbytta eller reparerade. Kan ni tänka er, 4 stycken olika W902 på 11 månader?! Det innebär med lite snabb överslagsräkning att de inte ens håller i tre månader per telefon! När jag tillslut hotade SIBA med att gå vidare med det här om jag inte fick en annan modell eller pengarna tillbaka så fick jag omgående och utan några större problem min vilja igenom. Dock hann jag få några nya W902:or från SIBA trots att telefonen inte längre tillverkas på grund av alla kunder som har problem med den.

Resultatet blev en Aino som enligt personalen på SIBA var en riktigt bra musikmobil, vilket jag ville ha, och inkluderade en touchscreen.
Det dröjde inte ens en månad innan denna touchscreen lade av av sig själv, displayen slukade mitt batteri eftersom den aldrig slockanade och knapplåset gick inte att använda heller. Så har jag idag fått tillbaka min kära telefon, som varken tål kyla eller något annat verkar det nästan som. Som tack försvann alla instälningar också, eftersom de ständigt envisas om att uppdatera mjukvaran jämt och ständigt!

För att försöka undvika samma problem med touch-screenen ännu en gång, eftersom det är så förbannat tröttsamt, så tänkte jag köpa ett mobilskyddsfodral till den, så att den skulle skyddas när jag hade den i fickan. Då fick jag rekomendationen av personalen på mitt hatade och omtalade SIBA i Överby att det fanns ett jättebra plastskydd som var gjort speciellt för min Aino-modell. Detta tänkte jag lät väldigt bra och köpte ett sådant på Teknikmagasinet, som han skickat mig till. När jag hade slängt ut ytterligare 250:- på en mobiltelefon under all kritik (precis som alla andra telefoner) så var jag äntligen hemma för att öppna kartongen. Då, till min stora förvåning, visade det sig att det var några små tejpbitar i "plast" (Invisible Shield), snarare silikon eller gummi, fast för 250:- så det måste vara riktigt fin plast! Numera ser min telefon helt mobbad ut och fan ta dem om detta inte skyddar min telefon mot fler skador!
Tejpen var nästintill helt omöjlig att få på och att bli av med alla luftbubblor på. Varför kan inte bara Sony Ericsson se till att plasta in alla jävla telefoner själva istället så kan jag betala mina 250:- i telefonpriset och slippa reparera en helt ny modell och dessutom tvingas tejpa den själv?!

Men i och för sig måste detta vara en riktigt bra försäljningsidé, eftersom dagens mobiler inte håller måttet och uppdateringarna inte finns i en hel livstid, så måste alla köpa nya hela tiden och dessutom massa tejp, skyddspåsar, högtalare och så vidare.

Hörde på nyheterna för ett tag sedan att Sony Ericsson gått minus med flera miljoner(/miljarder?) mer än förväntat förra året och ändå gått med vinst! Så frågan är, Sony Ericsson, om eran verksamhet att tillvärka för dålig mobiltelefoner är något annat än Idioti, Bra försäljningsknep och Egoism? Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter