Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 9 september 2012
Satt med min handledare igår och beundrade NU-sjukvårdens intrnät respektive hemsida. Vi var båda fulla av beundran, eftersom att ingen av oss kunde förstå hur man kan göra så oerhört fula och svårhittade hemsidor?! Världens fulaste layout och helt omöjligt att hitta saker. Det måste vara en riktig idiot som har skapat dessa sidor, på riktigt alltså. Som om inte detta vore tillräckligt så finns det även en hel rad av mappar och sidor som är gamla, och då menar jag inte typ två veckor, utan uppåt 4-5 år. Man hittar alltså scheman för läkare som är från 2009 och så vidare. Ja ni fattar ju.

När vi börjar klicka runt på andra sjukhus i VG-regionen så möts vi av samma förundran. Deras hemsidor är precis lika fula och svårhittade som våra. Inte ett dugg oväntat i och för sig, men ändå. På skaraborgs intranät kan man följa någon från deras sjukhuslednings twitter. Ärligt talat. Vem i hela världen är så besatt av en sådan person som fattar nada att man väljer att följa dem via twitter? Shit alltså, ni som gör det; Vad fan sysslar ni med? Vad tror ni att ni skall få ut av det? *Suck* Lika bra att lägga ner. Ännu mer intressant är hur en person i sjukhusledningen kan tro att de är så jävla populära att en hel region vill följa dem på en helt 110"% arbetsrelaterad twitter-sida?

Är man i så stort behov av positiv bekräftelse som överbetald, pengakåt sjukhuspolitiker-idiot att man måste skaffa en twitter-sida? Tror du på fullaste allvar att du är en kändis för att du råkar sitta i sjukhusledningen och snällt följer alla politiska beslut, utan att göra minsta motstånd och samtidigt vara mycket väl medveten om att du fuckar upp hela din nedre omgivning på "golvet". Det är inget att var stolt över direkt.

Jag personligen skulle absolut kunna tänka mig att följa en sådan meningslös twitter-sida OM det vore så att det var min egen fru som drev den. Inte för att jag bryr med om hennes yrkesval, utan för att slippa diskussionerna vid middagsbordet om att jag inte följer min egen frus twitter. Annars skulle jag verkligen ALDRIG göra det. Stödja folk i sådan dynga!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter