Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 13 februari 2011
Igår var det som sagt var dags för Ravaged att göra sin första spelning med den nya uppsättningen av bandmedlemmar, kort och gott, med mig som basist.
Stämningen var på topp redan innan vi entrade scenen i det heta rummet fullt av 10-tals kämpande och svettande spinningcyklister!
Det var dags för det näst sista passet som skulle bestå av livemusik innehållande 12 välkända hårdrockscovers blandat med 2 egna låtar som pricken över i:et.

Låtarna som spelades var utan inbördes ordning;
Living After Midnight samt Breaking The Law - Judas Priest
Jump - Van Halen
Parasites samt Master - Ravaged
The Trooper samt Run To The Hills - Iron Maiden
Eye Of The Tiger - Survivor
Summer Of '69 - Bryan Adams
Detroit Rock City - KISS
Paranoid - Black Sabbath
Crazy Train - Ozzy Osbourne
You Shook Me All Night Long - AC/DC
Rock The Night - Europe

Till låten "Jump" hade vi en inlånad keyboardist uppe på scenen, som på ett utmärkt sätt körde låten, med solon och allt, helt felfritt. Stort tack för hjälpen med detta!
Under "Breaking The Law" satte jag en cykelhjälm på spinningledarens huvud, enligt principen; "man ska ha hjälm på sig när man cyklar".

Ett litet minus får tycker jag var att låtarna gick lite för fort, vilket i och för sig är vanligt då låtarna framförs live. Detta gjorde att vi blev klara lite tidigare än vad som var planerat, men det löste sig fint ändå.
Ska bli kul att kolla på live-videon som gjordes till hela spelningen om ett par dagar för att se hur det såg ut.

Vad tyckte ni som var där om spelningen, framträdandet och låtvalet? Något som var extra bra eller kunde gjorts på annorlunda sätt?

Stort tack för att vi fick vara med och underhålla er med våran musik! Rock on!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter