Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 6 december 2009

Av ren tradition brukar jag försöka kolla på julkalendern varje år, faktiskt, och då på minst ett avsnitt för att se hur den är. Precis som med melodifestivalen. Alla vet att den sämsta låten, de som sjunger sämst eller ser värst ut vinner, se bara på den töntiga norrmannen med fiol som uppfyllde allt det och lite till, fast ändå kollar man likförbannat! Även om man vet att det alltid är samma artister, låtskrivare och låtar (som man redan hört 10 versioner av) är med så tittar man. De senaste åren har jag tyckt att julkalendern varit under all kritik, likt de senaste åren av Eurovision Song Contest/Melodifestivalen.
Detta inlägg handlar dock om årets julkalender så därför ska jag fokusera på den och inte på något annat!

Var lite smått skeptisk till den innan första avsnittet då det kändes mest som att den skulle vara en i mängden; en tråkig, töntig, barnslig och snöfattig julkalender, precis som de senaste åren. Dock kan jag inte påstå att det är överdrivet mycket julstämning, men den finns ändå och dessutom förekommer det snö! Jag tycker faktiskt årets julkalender är asbra, (minst 4/5 i betyg)! Speciellt om man jämför med många av de senaste.
Jag tycker att den är rolig, spännande, varm, mysig, inte ett dugg barnslig, har många fyndiga namn i sig och dessutom finns det julstämning i den. I varje avsnitt är det lite trevliga sånger och rim som visar vad som hände i förra avsnittet. Det är även bra att de kör lite små tillbakablickar under själva avsnitten och att man får se vissa scener ur olika perspektiv, vilket gör det oerhört lätt att hänga med, minnas och förstå handlingen. Ja, den är till och med så bra att jag bestämt mig för att se alla avsnitt och dessutom kollar jag på de avsnitt jag missat på SVT play på internet. Ni som inte har sett den, se den!

Har även läst lite om Superhjältejul i GP som kom den 1 och 2 december:
De skriver att de är mycket positivt inställda till årets julkalender även om det inte finns överdrivet mycket mys-jul-stämning och att superhjältarna påminner lite om Kenny Starfighter, som jag personligen både tycker är rätt bra och kan hålla med om argumenten för detta. De fortsätter med att den kanske har lite för mycket hopp i tid och rum i sig, vilket möjligtvis skulle kunna försvåra för de allra yngsta tittarna, men ändå får den 4/5 fyrar.

Läsarna i GP anser bl.a. att det kändes lite onödigt med sångerna, att det var för lite tomtar osv, men i stort gillade dem nästan alltmed årets julkalender. Vad tycker du?! Posted by Picasa

1 kommentarer:

Malin sa...

HAHA! That's true! Julkalendern är ett måste! Åtminstone första avsnittet :D Men jag var bara tvungen att fortsätta kika av ren nostalgi. Tänkte tillbaka på bolibompatiden när man såg stålhenrik och supersnällasilversara osv. haha och Eva Rydberg är ju bara ett mååste!

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter