Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 2 april 2014
Igår var jag och en polare på Taras restaurang i göteborg och käkade lite gott. Tanken var att dra vidare på biografen Bergakungen efter detta och se dramafilmen "12 Years a slave". En film som mycket kortfattat baseras på en sann historia om en man som på är "jobbintervju" där han som duktig violinist lovas ett bra arbete som musiker. Istället kidnappas han och säljs som slav. En film där han och de andra slavarna hjärntvättas och tvingas att arbeta hårt med grunden av en usel människosyn där dessa slavar ses som egendom, som boskap.



Filmen var otroligt bra, intressant på något sätt (då den handlar om en sann, rent utav djävlig historia), hemsk, spännande, kärleksfull och även mycket berörande. Man satt nästan och fick en klump i halsen vid något tillfälle eller två. Lätt att hänga med i och förstå handlingen och filmen var aldrig långtråkig eller seg.

Verkligen mycket sevärd som sagt var!

Betyg: 5/5

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter