Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 19 april 2010

Du behöver: (för 3 portioner)
600 g rökt kassler
Margarin
1 burk krossade tomater
2 burkar konserverad ananas
Ost
Oregano

Tillbehör:
3 Tomater
Fryst persilja
En burk Haricots verts
Ris för tre portioner


Sätt på ugnen på 200 grader. Skiva kasslern i lagom tjocka skivor.
Smörj en ugnssäker form med lite flytande margarin och lägg i kasslerskivorna. Fördela krossade tomater så att de täcker all kassler. Lägg på skivor av ananas och toppa med några skivor av en smakrik ost. Jag använde mig av prästost. Häll på lite oregano på toppen.
Stoppa in formen mitt i ugnen, i ca 20 minuter, tills osten börjat få en fin färg, och börja med att koka riset.
Skiva tre tomater i trevliga former, två halvor per person. Jag väljer att göra små fina blommor av dem.

Lägg upp ris och den färdiga kasslern på tallrikar. Dekorera med tomathalvorna, hericots verts och fryst persilja.

En helt okej "man tager vad man haver"-rätt med ett egen-komponerat impuls-recept. Så himla illa blev det inte. Enkelt, gott, lätt och går hyfsat snabbt att genomföra.

Smaklig måltid! Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter