Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 13 oktober 2012
Så fort en brud i åldrarna 18-24 som pratar om omtänksamma killar så kallar de dem för toffel. Det är mycket intressant egentligen, då det verkligen gäller majoriteten av hela denna åldersgrupp av våran kvinnliga befolkning verkar det som. Personligen så är det mycket vanligt förekommande att kalla mig för ord som pedant, toffel och bög. Mycket spännande kombination måste jag säg, framför allt eftersom inget av det stämmer in med verkligheten och att det alltid är personer som inte känner mig som kläcker ur sig dem. Hade en tjej hos mig för någon vecka sedan, vi var båda intresserade av varandra, men det tog henne cirka 2-3 timmar innan hon hade frågat mig om jag var;

1. pedant
och 
2. toffel.

Jag ifrågasatte varför hon tyckte att dessa saker var intressantast att veta? Jo, då svarar hon in princip; "vet jag att du inte är något av detta så kan jag tänka mig att träffa dig igen. Jag vill ha en kille som säger till mig; Ge fan i det där, eller säger till mig när jag har fel". Moget! Behöver jag säga hur gammal hon var? Just det; 21 år. Någon vecka senare så träffas vi på krogen där hon typ springer rakt fram till första bästa kille och teasar honom precis som att hon vill hångla upp honom med sin mun typ 2cm från hans. Sedan dansar hon glatt vidare och slänger inte ett öga mer på den killen under hela kvällen. Jag frågar killen och han har aldrig någonsin sett henne förut och känner inte alls till vem hon är. Senare samma kväll smiter hon iväg och sätter sig mitt emot ställets största och mest tatuerade killar. Förmodligen för att de ansågs vara "coolare" än mig, och ändå har den här tjejen i fråga inte gjort det minsta för att lära känna mig. Man blir så trött ibland.
Hade jag gjort samma sak som tjejen ovan och ställt frågor om hur personen är (för att inte slänga bort min tid på ingenting) så hade jag lagt upp det typ såhär (om jag var ett as, eller förlåt mig, en cool snubbe):

Äter du p-piller? -Ja.
Har du mens? -Nej.
Är du en player? -Nej.

För att sedan fortsätta med det: Okej, vad bra, då knullar vi, (så att jag får en till fitta uppskriven på min lista över besegrade leksaker). 

Ordet pedant uppkommer i det sammanhang att jag tycker det skall vara rent och fräscht hemma när vänner eller dejter kommer på besök. Under de senaste åren har jag haft det i stort sätt exakt lika städat hemma, men det är först nu, de senaste 2-3 åren framför allt, som jag helt plötsligt får egenskapen "pedant" av kvinnorna i åldrarna 18-24. Mycket intressant. Jag städar inte mer idag än vad jag gjorde för 4 år sedan, men det är nu jag är pedant. Varför?

Det där med toffel är dock än mer intressant måste jag säga. Satt och lyssnade på en tjej igår som pratade om en kille som hon själv ansåg var en riktig äkta toffel. Varför kan man fråga? Jo, därför att han exempelvis hämtade vatten och sånt till henne för att hon hade ischias och ryggskott samtidigt. Det är väl ändå för helvete inte därför man är en toffel?! Det handlar om att man är omtänksam, väluppfostrad och ser på kvinnor som människor och inte föremål som gör att 4 sekunder ständigt förblir underbart och alldeles för kort. Det mina omogna kvinnliga vänner, det kallas vanligt hyfs och respekt! Inte att vi slickar eran röv, som ordet toffel i mina öron betyder. Alltså att man är för feg för att säga nej till saker, är exakt så som tjejen i fråga vill, gör exakt allt hon ber om, och går med på alla förslag som finns utan att göra motstånd etc. Går man och hämtar vatten till en tjej som har ischias så är man ingen toffel. Man är väluppfostrad och vänlig. 

Det sista ordet som är kul att kalla killar för är att de är homosexuella. Vad är det för belägg på detta då? Jo, det är nämligen bögigt så länge det inte är tufft, hårt och typiskt manligt. Är man omtänksam, väluppfostrad och kärleksfull ger man kvinnan i ett förhållande det hon helst vill ha, bekräftelse. Dessvärre anser dessa tjejer att killar som är lite mer coola är häftigare att vara tillsammans med. De är lite svårare att få och de säger emot och ifrågasätter saker etc. Väljer man en sådan kille så ska man fan inte gnälla när man blir våldtagen eller misshandlad heller. Självklart är dessa beteenden fel, men väljer man alltid killar som är mer "spännande" så KAN det vara priset man får betala för att man inte inser vilken typ av kille som är bäst i längden. Alltså en kille som varken är pedant, toffel eller bög, bara väluppfostrad, ordentlig, trevlig och skötsam.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter